Torsdag:

Då va de inte många dagar kvar tills honey ska börja jobba igen..
fy vad ja lider me honom.. hur ska han få sova om nätterna nu när inte elias kan göra de..?
får försöka få ut bäddsoffan i 3e rummet.. annars kommer han vakna av minsta ljud..

Hoppas på att man ska kunna få honom å inse vad som e dag å natt snart..
men hur lång tid tar de ni som har barn?
ja e sååå trött om dagarna att ja inte ens e hungrig..
ja far illa för minsta skrik han gör för ja inte kan förstå vad han skriker för

Alla säger att man kommer in i de så småningom men när då?
Just nu känns allt så jobbigt.. hur ska ja kunna planera saker när ja inte alls vet om han kommer va hungrig då eller inte.. eller om ja själv ens fått nån sömn... ibland känns de som om ja inte vill amma honom alls...
Allt hade blivit såå mycke smidigare för då e de inte endast mej han e beroende av för nu får han juh både amma å ersättning på de...

Men lillkillen behöver juh allt de nyttiga bröstmjölken har som inte ersättningen har

Ja ska kämpa...
detta e juh de mest naturliga som finns så ska väl inte känna mig bunden ifall man skulle råka befinna sig bland folk.. eller?

De e jobbigt å va mamma men samtidigt väldigt underbart:)

kram

Kommentarer
Postat av: Cicci

2010-11-25 @ 16:06:16
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Cicci

Råkade posta ett tomt. Upss!



Jag skrev ju på FB om ljust o mörkt o alltid samma nattrutiner. Wille kom in i de ganska fort. Ha sov alltid från 21.30-4 ungefär, sen började han gnälla o skrika.



vi började med sempers magdroppar sen o efter det var allt frid o fröjd! :)



fortsatte med de rutinerna. ammade honom alltid i ett mörkt rum, tills han somnade.. sen fick vi med tiden vänja honom av med o äta på natten osv.



du vet att de är bara ringa om de är nåt! :)

2010-11-25 @ 16:10:48
URL: http://tionolletttio.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag har alltid gjort så att det är fullt ljud på dagen o full aktivitet så han förstår att det är dag o på natten mörkt o pratar inget.Han känner ju av om du blir stressad,nervös,ledsen ja allt känner han.Ha inte en massa måsten o besök inbokade utan försök vara ni så ni lär o känna varandra.kram Louise

2010-11-26 @ 13:13:07
Postat av: maggie

när det är kväll så ska det vara mörkt och alltid samma rutin, precis som ovanstående skriver. För Vince gick det ganska fort. Ha mörkt när du nattammar och prata inte med Elias. Ögonkontakt är inte heller så bra, det blir dom pigga av:)



När jag hade fått Freja var jag helt försörd de första veckorna. Det kändes som om jag inte alls kände mitt barn och inte alls förstod varför hon grät. Det tog ca 3 veckor innan jag försod vad hon ville.



Vince har börjat vilja ta nappen nu. Vanligtvis när jag ammar på natten så somnar han under måltiden, då är det bara till att lägga ner honom. Men de gånger han inte alls somnar, stoppar jag in nappen och så är han ledsen en stund. Max 5 minuter. Ibland blir han riktigt arg, men det gäller att inte ge med sig.



Inatt har han vaknat varannan timme. Det har varit skitjobbigt. Och blev stressad av att han skrek då jag visste att Simon skulle upp och jobba. Men det får han faktiskt tåla, Simon. För allt är inte frid och ffröjd med små barn:)

2010-11-26 @ 13:24:35
URL: http://www.catan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0