Idiotgubbe!!!

Foto: STEFAN JERREVÅNG

Jessicas valp blev sparkad till döds

Angel blev tio veckor.
  Angel blev tio veckor.

Ville bara hälsa på okänd man

Golden retriever-valpen Angel ville bara hälsa på mannen.

Då sparkades hon till döds

– Han tog i så att hon flög in i ett buskage, säger matte Jessica Jonsson.

Golden retriever-valpen Angel blev bara tio veckor. När Jessica Jonsson var ute och gick med hunden förra söndagen råkade hon tappa kopplet när hon skulle svara i telefon.

Angel sprang fram för att hälsa på en 42-årig pappa och hans barn. Då fick mannen panik.

Han sparkade Angel så hårt att valpen flög flera meter in i ett buskage.

– Jag skrek: ”Vad fan gör du? Slå inte min hund!”

Hunden kräktes och kunde inte gå själv så Jessica fick bära den. Hon lyckades inte få tag i någon veterinär och under natten dog Angel av inre blödningar.

Polisen har identifierat den sparkande mannen och han är misstänkt för djurplågeri, men rubriceringen kan komma att ändras till skadegörelse.

Enligt Jessica ska mannen i förhör med polisen har sagt att det var hon som fick hunden att attackera honom och hans barn.

– Jag tycker att det är fruktansvärt att han gjorde som han gjorde. Min hund var världens snällaste och ville bara hälsa. Den skulle inte skada någon, säger hon.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Fy tusan va heeeeemskt!!!!

2010-10-17 @ 19:00:58
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0