Proteinbröd

Detta receptet kan man leka lite med
Så ja hade i lite av de ja hade hemma

1 limpa

2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl (jag tog 3 dinkel 2 bakepro)
1 dl hackad sötmandel
1 dl hackad russin
1 rivet äpple (utan skal)
2 tsk bikarbonat
3 msk honung
4 dl yoghurt naturell
1 nypa salt

Topping hade ja pumpakärnor å havregryn
De kan man ta lite vad man själv gillar...


Blanda de torra ingredienserna först å häll sedan i honung å yoghurten.
ca 80 minuter längst ner i ugnen



Jag ville ha ett bröd med massa protein i så har köpt nytt pulver som just är till för bakning
har läst att alla proteinpulver jag har hemma inte tål värme utan proteinet förstörs..
vilket ja anser känns onödigt å baka på då å slösa upp i bakverk..




Detta e ett kompakt men gott bröd. ja gillar sötman i de å godast e de nog allt me lite bregott å gurka på:)
gärna lite ljummen skiva oxå..!

Superduper enkelt å göra.. de som tar tid e själva bakningen å såklart hacka nötterna å russinen..
godast e de nog med hasselnötter men hade bara sötmandel hemma..

testa vetja!




Kommentarer
Postat av: Vera

Nja, det är väl min personliga fitnestävling i såna fall, och den är nog så viktig ;) Brödet ser jättegott ut, påminner om det jag brukar göra :) Ha det super !! kram

2012-04-04 @ 20:05:01
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com
Postat av: Maggie

Ja visst är det gott! Det är mitt favoritbröd:)

2012-04-07 @ 09:47:24
URL: http://maggiesmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0