Shit..

79 sidvisningar å 49 unika besökare..:)
Vad glad ja blir.. men gud så nyfiken man blir. vill juh veta vilka ni e som läser..
Så snälla lämna en liten kommentar iaf..
Ni kan få svara på min fråga jag kommer ställa nu..

Hur mycke har ni i elräkning varje måndag?

Vi fick åter igen en hög räkning.. 850kr.. på en måndag!
Vet vi har tvättmaskin å tumlare å kyl å frys sen 80 talet.. men sååå extremt tumlar ja inte längre sen vi fick räkningen på över 900kr.. å ugnen används så sällan.. ne de får allt bli ändrig i torpet..
tvn ska endast va på när vi tittar på den.. elias e juh ändå inte någon tvtittare.. å datan ska bara laddas när vi ska ha den..
å tumlarn ska gå så pass länge som de behövs å inte en minut längre..

Hoppas på minskad till nästa månad..

eftermiddagen såg ut så här..

promenad på 8.3 km.. me töserna.. å sen avslutade ja å elias denna kväll hos eva..
han va helt tokig å tryckte i sig 2 hela clementiner.. där av sockerkicken kanske haha

Å väl hemma igen fick han duscha.. mat i håret å om händerna va han kletig å smutsig å hällde ut en skål vatten som han satte sig i så den duschen behövde han..

Vill bara säga att ja fick glädjande besked i från syrran idag som fått bra resultat hos hennes reumatolog eller va de nu heter.. bra visste ja juh att du mådde nu sen du började ta sprutorna men att de även gav resultat på minskad stelhet trodde ja inte.. inte SÅ bra iaf:)

nu ska ja slänga mej i sängen. håll tummarna för att min skrutt sover bra inatt..

tack för ni KÖMM..


Kommentarer
Postat av: Carro

SV: Yes, vi går igenom oss själva först och får "öva" på varandra liksom, så då måste man ju få veta sina fel och brister :P Dock är jag inte ensam, utan alla har en eller flera punkter de måste jobba på, så det är skönt att inte vara ensam, hehe. Men det är allt lite jobbigt ändå :) Men nu kan man bara bli bättre.



Gällande el så har ligger min räkning på ca 300 kr i månaden, men då bor jag i en liten etta :)

2012-01-16 @ 20:54:05
URL: http://carrostraning.blogspot.com
Postat av: Pila

Jag läser förstås.:)

O min el e på ca 250 rikstaler..



Ja det känns jätteskönt.

Ska slå rekordet på de där måtten tills jag ska dit igen..

kanske kan komma till golvet en vacker dag..:)



Pöss på re

2012-01-16 @ 23:53:32
Postat av: Louise

Vi bor ju i hus på 136 kvm plus 136 uppvärmd källare. Vi eldar med ved så vår elräkning brukar ligga på 1100 kr i månaden. Men då kör vi med tvättmaskin,torktumlare,tv apparater, dator , spis och ugn dagligen. Bor ni i en lägenhet som är kall? Dragiga fönster och kalla golv?

2012-01-17 @ 15:52:13
URL: http://eveblo.blogspot.com
Postat av: maggie

Har ingen koll på vår el, men tvätta och kör diskmaskin på natten, då drar den mindre eftersom att det inte blir lika mycket belastning på ledningarna, elelr vad man säger, som på dagen:) så sa dom i alla fall på miljöutbildningen jag var tvungen att gå på förut. Och även om du inte laddar din mobil, så drar ju mobilladdaren el om den sutter i vägguttaget.vJa, det gäller ju alla sladdar förståss:p



sen så beror det ju på vilket elbolag ni har:) Kanske dags att se efter nytt bolag?:)

2012-01-18 @ 12:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0