Viktminskning 2011

Mitt liv fick den 2 april en totalt annan mening. Vi skulle få barn. Från den dagen så sa mitt huvud "passa på å ät nu sandra, du ska ändå bli tjock" Å ja åt.Jag åt så ja mådde illa om dagarna. ja åt allt å mycke. godis på jobbet så ja ibland gick bland molnen av högt blodsocker. va orolig varje gång ja va på mvc att ja hade fått graviditetsdiabetes eller nått.. En stadig viktuppgång på 1 kg i veckan.. När ja hade ökat ca 15 kg stod de i tidningar att nu är du si å så långt gången å nu börjar kilona att öka.. NU? å ja som redan ökat 15 tänkte ja då.

jag som tidigare tränade å motionerade flitigt blev rädd att skada mitt lilla liv där inne så blev mest promenader. till 3e månaden då ja fick ischiasnerven i kläm å blev sittandes resten av graviditeten i soffan. På jobbet där ja flitigt sprungit fram å tebax mellan mejeri å kassa kom de där istället en vaggande snigel. Ja ökade ca 30 kg under graviditeten. Å elias han vägde 3005g. Så JA. De va ja som va tjock..

Efter förlossningen blev de inte direkt nyttig mat. vi hade varken tid eller ork å laga mat. Mitt i flytt å knappt nån sömn.. efter några veckor så hade vi nog gynnat vetlandas gatukök å pizzerior me massa mer pengar. Å de märktes på vågen. Man ska för fan inte öka efter en förlossning..amningen gör att vikten minskas en del. aha..ja ammade i 3 veckor så tror inte ens 1 kg försvann.

Nyårsafton satte ja stopp. löftet blev att börja träna å kämpa mej ner till en vikt ja skulle känna mej nöjd me. Då va målet 70kg.

Startvikt

1 jan 94,5 kg

feb 90.3 kg 112 cm i midja -4.2kg

mars 88,2 kg 106 cm - 2,1 kg 6cm

april 85,5 kg 103 cm  -2,7 kg 3 cm

maj 85,1 kg 102 cm -4 hg 1 cm

juni 82,4 kg 98 cm - 2,7 kg 4 cm

juli 80,7 kg 97 cm -2,7 kg 1 cm

aug 79,8 kg 97 cm -9 hg

sep 77,7 kg 97 cm -2,1 kg

okt 75,2 kg            - 2,5 kg

nov 73,5 kg            - 1,7 kg

dec 72,7 kg 95 cm -8 hg 2 cm

1 Jan (2012)  71kg    93cm  - 1,7kg 2 cm

Totlat: - 23.5 kg och -19cm i midjan

Att komma tebax å börjad träna igen va helt fantastiskt.. min kondition va iof i botten å mina kläder för små för mina nu ca 25 kilo tyngre kropp..Äntligen kunde ja komma ut å gå långa promenader igen. fast nu med en tung vagn i massa av snö. Svetten rann på mig. Men oj va dessa små hjul ha fått rulla under detta året.
Att träna combat igen va helt fantastiskt. men spegelbilden ja såg av mig själv va ingen hit.
Det va den som fick mej å kämpa.ibland blundade ja för å slippa se mej själv. jag slog å slog å ibland kunde ja känna klumpen i halsen. Den som oftast känns innan man bryter ihop. Vera har många gånger följt med mej på promenader å träningar. i början simmade vi även lite grann. hon fick mig att testa pump å ja tror de va räddningen. Där efter minskade ja iaf en hel del. Har kroppen muskler förbränner den juh mer..å ja e kär i träningsformen nu.
Veckorna bestod nu av minst 4 olika träningspass. fanns de tid så gick ja på fler.
Ja började på Zumba.. å gud va kul de e. Speciellt när min favvo instruktör har de:) De e väldigt viktigt. Å tränar även cxworks. De e bra för ja e fortfarande väldigt svag i svank å bäcken.

Ja har fått stå emot mycke godsaker under detta året som gått. Men ja vet att tar ja lite så blir de tillslut mycke. Å har ja unnat med de kan ja lika väl unna mej de idag oxå.. Ah ni kanske känner igen er! ja åt inte ens av min sons 1års-tårta. Ja kände mej helt enkelt inte så pass stark den dagen att ja bara skulle klara mej med 1 bit..

Nu hoppas ja på att vara tillräckligt stark å stå emot alla de godsaker som finns framför näsan på mej på jobbet när ja börjar igen.Har tidigare haft med mej ägg å nötter istället för å äta frallor å massa onyttigt på mina raster.. Men ja ska ge allt ja har för att ja inte ska lägga på mej massa övervikt igen. Ja vet juh hur tufft det har varit å bli av me dessa kilon.Iof kom ja aldrig riktigt hela vägen men e så himla nöjd. Detta trodde ja aldrig.

jag vill säga stort tack till alla vänner som stöttat mej genom detta året å pushat mej. Å inte idiotförklarat mig när ja endas druckit en kopp kaffe med er under alla dessa mammafikor:)

Å ett extra stort stort STORT tack till dej älskling för att du gett mej all denna tid för träning om kvällarna! De finns inget bättre än å få komma ner till ett hårt träningspass med hög musik å bara få släppa ansvar för en timma eller ibland tom 2:)

 

 

 

God fortsättning på de nya året

/sandra

 



Kommentarer
Postat av: Pila

Jag e så jävla stolt över dig syster..

Du är en riktig kämpe, o du är o har alltid varit min förebild..

Älskar dig..

2012-01-01 @ 13:02:42
Postat av: Emmelie

Läckert bruden. Fan vad du har jobbat. Är lite avundsjuk. Jag vill också ha den ambitionen. Vet inte riktigt vart jag ska hitta motivationen att sätta igång nu efter nyår. =/



2012-01-01 @ 19:45:47
URL: http://empal,bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Jäääklar :D GRYMT jobbat!

2012-01-08 @ 12:05:59
URL: http://carrostraning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0