Blåbärsskogen

En timmes tystnad å bara myggen å ja i skogen (vad ja märkte iaf) Lugnet behöver ja ibland Samla tankarna lite å fundera lite på framtiden! Den ser ljus ut nu:) Men förrändringar gör mig oftast inget men stora steg i livet gör vilket gör att ja grunnar å tänker en massa! Åter igen kom ja fram till varför de e en period i frosseri! Alltid när dessa perioder kommer e de samtidigt mycke runt omkring! En sak kom ja fram till å de fick mig å småle. Att skaffa barn va inget direkt svårt beslut även om de förändrade mitt liv totalt å de finns tom inget som kan hindra tanken att bli gravid ännu en gång å få en liten familjemedlem till! MEN att köpa ett hus gör mig orolig å rädd! Kommer vi klara detta? Kommer vi klara oss ekonomiskt? Tänk om de blir några stora fel? Hallå? De e ett hus som man kan göra sig av me om de krånglar eller inte funkar Men människor som kan födas med sjukdomar eller att vi inte klarar av ett barn till eller orka med en kropp som konstant strejkade å satte psyket ur balans. De e ja inte rädd för!!! Hur tänker ja? Iaf inte rätt haha Hem å duscha å tackar Gud för djungelolja!!!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Åh, känner så igen de där tankarna. Men vi fick ett jättebra tips på banken innan vi började titta på hus. Det var att lägga undan pengar varje månad som skulle representera ungefär vad det kostar med driften i ett hus, och på så sätt se om man fixar det ekonomiskt. Sen när vi väl köpte hus så startade vi ett gemensamt konto. Där sätter vi in varje månad lika mycket och det täcker lån och driftkostnader. Vi sätter in så pass mycket så oftast har vi ca 5000 kvar. Jättebra att ha när man vill göra stora renoveringar eller som när kylen gick sönder.

Jag tror att ni kommer att fixa det galant. Ni är båda två vuxna, ansvarsfulla människor som har huvudena på skaft. Hoppas ni hittar ett hus snart som ni trivs med och vinner budgivningen på.

Kram

P.s Jag såg nog att du åt mjukglass på jobbet idag =P

2012-07-14 @ 23:23:35
Postat av: Pila

Haha du e ju för go:)

2012-07-14 @ 23:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0