Dagarna går

Å på jobbet blir de bara mer å mer jultillbehör! Man e juh trött på skumtomtar å glögg redan nu!

Igår vart de besök hos en kurator

Ja ville tala lite med henne ang mitt beteende när de gäller mitt okontrollerade ätande av godsaker å skräp!

Hör här!
Kvinnan gav mig tips på recept på bakverk med choklad!!

I de stora hela försökte hon få
Mig å se mej själv på ett annars sätt!
Att inte tvinga mig själv stt gå ner i vikt 
Det i sig gör mej stressad å tar ja då en kaka eller godisbit vblir ångesten större än om ja kunde tillåta
Mig själv å faktiskt unna mig en chokladbit eller tårtbit en dag då å då!

Grejen med receptet va juh egentligen att göra själva chokladbiten till en större sak som tar längre tid å äta!
Hon tipsade på såna goda chokladkakor med rispuffar! Chokladen e inte lika kompakt längre å kcal-mängden i puffarna e inte så stor så några bitar sånt blir ibte lika mycke choklad!

Förstår nj?

Kan ja få mig själv stt tillåta mig att äta något onyttigt å gott då å då blir inte ångesten så stor som nu när ja bara tänkte på vikt å träning jämt!
Att äta ska va gott å att träna ska va kul!

Inte bara att de ska va nyttigt å att ja måste träna!

Måste lära mig att vikten e inte allt 
Fokusera på roliga saker å min familj!

Så ja ska kämpa på!
Nu ska ja inte tebax i gropen igen!
Att va övermätt e nått ja aldrig vill känna igen:/

Nå ja!

Extra möte idag på jobbet om kundbemötande!
De e vi duktiga på redan tycker jag:)

Bjöds på smörgåstårta efteråt!
Namnam

Nehe sova lite!
Imon blir de snack med Andreas på gymet ang boxercisen

Jobbar sent så hinner nog med lite träning innan dess me:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0