Sockerberoende

Jag är sockerberoende

Nu har det gått för långt
Allt för långt

När ja tom kan sitta å tugga samtidigt som ja gråter då e de ett sjukt beteende 

Igår såg ja en dokumentär
Där va de en herre som ringde ambulans för att få hjälp!
Han ville ta sitt liv för han va alkoholist å kände att hans diciplin å karaktär va så pass svag att han inte orkade kämpa mer!

Där fick ja en sten i magen 

Ja verkar juh inte eller klara av å sluta upp med frosseriets!

Ni kan nog inte i er vildaste fantasi Gissa hur stora mängder godis å kakor ja kan stoppa i mig under en dag!

Ja e chockad över hur mycke en magsäck lyckas klämma i sig å hur mycke kroppen orkar stå ut med

Om ni varit riktigt mätta någon gång
Tänk er den känslan fast du äter vidare 
Du tuggar å sväljer tuggar å sväljer å inser att du inte ens tycker om de du tuggar på men måste bara ha de

Kroppen värker
Öronen värker
Huvudet känns som om de ska sprängas
Andas snabbare å svettas som en gris

Jag somnar många gånger med tårar i ögonen för ja skäms!
Skäms mest för mitt beteende emot sambon å elias
De får stå ut med mina irritationen å utbrott när blodsockret sjunker till botten!

Ja vet mycke väl vad mitt beteende kan leda till
Förutom en allt för tidig död så e de att behöva få diabetes!!

Släktingar har de i min närhet å även vänner!
Ja vill kunna leva ett normalt liv utan massa sprutor å kontrollerna

Ja kan säga att efter mitt samtal med läkarn idag då ja bröt ihop i telefonluren så kändes de som om ja fick lite extra kraft!
Ja har på ett sett erkänt mig besegrad 
Att ja e för svag för å fixa detta utan att inse allvaret!

Ja vill nästa onsdag under besöket på vårdcentralen få veta hur pass illa ja skadat min kropp
E ja nära en diabetessjukdom eller har ja redan fått den första typen av den?

Ja vill komma tebax till mitt gamla JAG
Vill bli smal å fin å faktiskt känna mig nöjd över vem ja e!

Om ni e intresserade av detta å vill veta hur en beroende faktist har de så hittade ja en timmes föreläsning på nätet!

Den e en timma lång men absolut sevärd 

http://kostdoktorn.se/bli-fri-från-ditt-sockerberoende 

Å hönni

Säg aldrig till en sockerberoende att en kaka hit eller dit inte spelar någon roll

För oss kan den där kakjäveln riva hela våran mur vi lyckats bygga upp 


Tack fina pila för att du finns med mig i detta å stöttar mig

Å du oxå Vera!!!

Ja kan å kommer klara mig ur detta




Kommentarer
Postat av: Pila

Klart vi finns här Sandra..
Vad det än gäller, för du gör det ju för oss<3
Dokumentären är kanon, o just hon vet vad hon pratar om..!!

Du är stark som tog dig till samtalet, o du ska inte känna dig besegrad, det är sockret du besegrat över!
Älskar dig syrran!

2013-10-21 @ 22:41:55
Postat av: Vera

Jag skriver som syrran din- det är väl klart vi finns här !
Och du vet vad jag har sagt, jag tror på dig !
Och det har jag alltid gjort.
Och tro heller aldrig att du gjort oss besvikna med dina "återfall" det är mänskligt, och jag tror du kommer komma ur det här starkare än någonsin.
Ta hand om dig <3

2013-10-22 @ 06:06:31
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0