Julen som va

Fort kom den å fort gick den över 

Kvällen i måndags bestod av en snabb intitt av norgefolket som i år velar fira jul i Sverige :)

Elias fick en försenad present å barnen fick leka av sig lite innan de sista milen i bilen skulle köras

Asså dessa ungar har varit enastående som orkat åka fram å tebax alla dessa gånger de varit i Sverige på besök

Tisdagen firade Elias Tuva Daniel å jag jul i korsberga med Daniels familj å Alex  


Efter en god julmiddag satte vi oss i soffan å väntade in tomten 

Denna tomten fick en egen julklapp som tack för besöket å Elias gav den så fint å bockade å sa god jul 

Vilka paket vi fick allihopa 
Oj oj va Vi hade med oss fina saker därifrån 

Bla snygga glögg muggar från Orrefors 
En värmefläkt å ha i uterummet när hösten kommer, barnen fick kläder å leksaker! Elias fick sands Alive! De e en speciell lera eller deg kanske man kan kalla de som man kan trycka i formar å bygga torn med å sånt men den stelnar aldrig eller kletar:) 
Tuva fick en fin mössa å ett jättesött påslakanset med mera

Kvällen avslutades med uppesittarkväll me Bingolotto 
Lisa vann en 100 lapp iaf annars inte nått spännande

Dagen därpå for vi neråt virserum vid 11 å de börjades direkt med maten

I år Kom även min mormor å morbor förbi å åt med oss

Fullt hus kallar vi de å de va jättekul att de båda ville å orkade komma:)
De fick med sig lite julklappar hem å efter att mamma kört hem dom kom tomten! 
Ännu en tomte :) 

Å de blev paketer utdelade lite hejvilt å de va massa glädje från barnen så antar de fick vad de ville ha:)

Elias fick hockey utrustning utav Patrik å Kine som han mer eller mindre bott i idag å såklart målvaktshjälmen Daniel köpte till honom

Ny klubba har han oxå fått nu så han e redo för borohallen snart igen

Under kvällen föll äntligen lite snö å tror många med mej fick en lite mer julkänsla direkt 
På hala väger for vi tillslut hemåt med 2
Trötta barn 

Jag e så stolt över mina barn som har varit så snälla under julhelgen (är
Ju alltid snälla ) men att de orkat med de å inte tjurat eller gnällt eller tjatat någon gång å att se glädjen i deras ögon gör mig till den lyckligaste mamman i världen 



Tusen tack alla ni som vsrit med å gjort denna julen helt underbar för mig å min familj 

Vi e så tacksamma 

Å tack alla er som skickat så fina julkort till oss

Nästa år ska ja framkalla fler så alla nära å kära ska få ett i sin låda:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0