Ork

Vissa dagar önskar ja att ja vaknade upp i ett hus tömt på saker!
Rent enkelt å inget i vägen 

Jag går till jobbet med en tanke att ja ska göra de å de å de å de när ja kommer hem så de inte ser ut som att en tromb swishat genom huset!

Men idag kände ja stt ja lixom tappade orken! Jag startade dagen men gråten i halsen minsta motgång! 
Elias va trött å ja va trött å ja lämpade för å få en glad ton åt honom i bilen till dagis!

Stod länge kvar i fönstret å kikade på honom idag! Min älskade son!
Han ska inte behöva ha en tjurig mamma som bara e trött gnällig å har en högre ton än nödvändigt 

Han ger juh så mycke mer glädje till mig än ja ger honom just nu!
De känns så!

Jag har ett halvfärdigt hem känns de som!
Vet att ett hus tar tid å hålla rent å prydligt men för varje vaken timma känns de som de bara blir värre å värre 
Jag plockar å ja plockar 
Sopor å skräp hela tiden
Jag har i huvudet alla måsten ja anser e måsten som ska göras direkt helst
Gärna redan igår om ja bara själv kunde göra de
Feg för å ta tag å göra sånt ja inte vet om ja klarar av!

De finns 1 meter med panel på huset som aldrig hann målas en andra
Gång! De Mina vänner irriterade mej nått enormt
Takpannor saknas på verandan för se ska kapas!
Grenar ligger på trädgården som har legat sedan tidig sommar!
Just nu har plasttaket hål pga ugnarna som slängde ägg på huset!

Massa sånt ja egentligen innerst inne vet inte bör fixas just nu! 
De går inte ordna innan de blir mildare å varmare ute!
Grenarna kommer bara bli fler då häcken ska klippas 
När de nu finns tid för de!

Ja vill göra allt klart
Allt!!! Kunna släppa måsten för bara en sekund

Älskar på ett sett å åka t jobbet eller till kompisar!
Då ser ja inte alla måsten eller alla saker som bör göras om!

Jag vill komma hen till ett hus där ja trivs å inte känner irritation över!

Hua 
Hur ska detta gå när ja blir mammaledig? Då
E de bara rutiner å hemarbete som gäller! 

Ne får helt enkelt ta barnen å va ute hela dagarna å låta de se förjäkligt ut!

de e då inte lätt å va perfektionist:/
Eller va en sån som gillar ha de rent å iordning omkring mej när ja bor med 2 som inte bryr sig:-(

Klagat klart nu!

Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0