Fotovärlden

Jag har nu kommit fram till att ja vill lägga ett nytt objektiv till samlingen

Då jag redan innan har ett bra zoomobjektiv å ett standardobjektiv
Vill ja lägga in ett macroobjektiv

Julia som fotat mina barn så fint äger en såååå mycke bättre (dyrare) kamera än mig vilket självklart ger bättre bilder men enligt henne ger ett fast objektiv så mycke finare bilder (iaf så har ja sagt att ja vill ha ett som tar bilder med mindre skärpa i bakgrunden) men då kunde ja lika gärna få 2 flugor i en smäll å försöka hitta mej ett macro som ger samma effekt 

Men denna djungel av objektiv å alla dessa siffror hit å dit 
Å inte tala om priserna!
Jag har ju tänkt använda detta objektiv för egen del å fota mina egna barn å andas lite då å då så lägger lixom inte 10 000:- på ett som mer eller mindre ska användas så pass sällan!

(Kollat på blocket å de e rätt dyra tycker ja! Å även sökt på Facebooks loppisar utan resultat)
 Tipsa gärna 

Detta kanske vore nått men skulle aldrig ge 8500:- för de!!
Då får de va:(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0