Min viktresa efter graviditeten

Efter denna graviditet va ja snabbt tillbaka i träningen.
Bodycombat kom ja igång med redan efter 5 veckor
MEN utan hopp och allt för hårda kickar å sparkar
anledningen va att ja va tvungen å komma igång med övningar för ryggen och alla slag å rörelser jag gör under ett combatpass är bättre för ryggen än medecin.
Så de va i lugn tempo. Otäckt va svar man är i kroppen efteråt och magmusklerna va typ borta och man kräver en stark core för att inte göra sig illa under combaten:)
 
promenaderna blev fler å längre succesivt
 
Året som gått har ja levt efter en diet jag kallar LAGOM
Jag har ätit glass godis fikat har alltid äkta grädde i såser gratänger mm å steker i rent smöt
alltså har ja ätit med måtta. mer grönsaker  och kött och mindre potatis å sås
fikat har ja kanske inte gjort vid varje tillfälle ja kunnat och jag har inte alltid ätit godis om helgerna
 
att leva efter en strikt diet har bara gett mig kraftig ångest då jag inte kunnat fullfölja de och att ha en familj som gillar godsaker e inte så lätt och att följa kostscheman å tider går knappt heller.
jag har gjort de tidigare och de e himla tråkigt i längden vilket gör att man ger upp tillslut (iaf jag)
 
Träningen har varit bodypump för å stärka kroppen å¨öka muskelmassan vilket leder till ökad förbränning under dagen alltså kan man äta fler kallorier utan att öka i vikt.. som ni säkert förstår
Sen har de varit bodycombat å där har de varit mycke hög puls alltså ökar ja även min kondition på passet
jag kör 110% på passen och utnyttjar varje sekund av tiden. Jag verkligen älskar å träna dessa pass.
Hatkärlek på pumpen då verkligen kroppens alla muskler skriker och ren glädje på combaten
Härlig musik härliga å roliga sparkar å slag
 
utepass har ja även gått på under våren. i spöregn mer eller mindre varje pass men trotts de har ja varit där å kört så mycke ja orkat..
 
man behöver inte träna 5 pass i veckan eller leva på sallad å kvarg för å gå ner i vikt
Man går ner mycke snabbare på de viset men om man ska hitta en hållbar livsstil där du faktiskt kan låta dej själv få njuta av god mat å härliga desserter så gäller det att hitta de där *lagom*
 
Jag startade resan redan 3 dagar efter min förlossning så de första kilona kan ja nog fått lite smidigt men redan några månader senare så gick ja faktsikt upp pga överätning av dålig mat å godis mm.
så ja kan nog inte påstå att de första kilona rann av mig.
 
 
startvikt 31juli -14 99,1 kg
sept 94kg
okt 92kg
nov 90,5kg
dec 87,7kg'
jan 88,8kg
feb 84,1kg
mars 85kg
april 83kg
maj 80,4kg
juni 77,7kg
juli 76,8kg
1 augusti -15 74,7kg
 
 
 
jag gillar inte å visa er bilderna men detta är den nakna sanningen,
Å jag e sjukt stolt över att jag lyckats få dessa resultaten trots att jag inte följt dieter eller tränat mer än max 3 pass i snitt/vecka..
 
kan jag så kan ni andra oxå
ge inte upp
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktiga du👏🏻👏🏻

2015-08-02 @ 22:49:06
Postat av: Julia

Bra jobbat! Hur långt efter graviditeten började du med bodypumpen ? :-)

Svar: Tack:) jag började 2 månader efter förlossningen med väldigt låga vikter och inga djupa benböj å utfall!
Sandra jennerstrand

2015-08-03 @ 06:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0