Dagisbesök

Idag smet jag upp till Elias dagis för å äta lite lunch å umgås ett par timmar 

Barnen är väldigt nyfikna och Elias va väldigt glad att jag va där
Tror han va lite stolt

Satte mej på golvet å läste en bok för barnen
De satte sig framför å runtom å blev jättenyfikna

Va jättekul å sitta där å småprata med barnen en stund innan maten kom

Bra uppdelat vid lunchen för å få lite lugnt å tyst 
Ca 8 barn per rum och bord!

Efter maten va de frökens tur å läsa
Alla satt helt tysta å lyssnade

Efteråt satte Elias sig å målade

Jag målade massa frukter åt barnen som de sen fick fylla i

Fröknarna sa att de tyckte jag passade in där å skulle va en bra fröken!
Haha jag kan känna att barn i Elias ålder säkert är kul
Mycke tankar å funderingar å klara mycke själva 

Jag tror jag skulle trivas på en förskola MEN jag känner inte för å plugga i flera år å har inte ekonomi till de heller

Han trivs verkligen där å alla kompisarna han har är på samma nivå som Elias 

Att vara i en grupp med alla i samma ålder är något han behöver nu inför skolstarten nästa höst


Jag tycker det är bra av Vetlanda kommun att erbjuda föräldrar att få besöka å äta tillsammans med sina barn för oj vilken lyxig mat de hade idag

Massa olika grönsaker å sallader 
Porterstek potatis å smarrig sås 
Gelé å till varje måltid serveras de knäckebröd 

Ta å utnyttja den möjligheten ni oxå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0