Så sjukt deppit

I en vecka har min ländrygg varit min ovän

Jag tog en promenad förra söndagen å se strålade till i en nerv rakt ner från svanskotan ner i bäckenet 

Sen dess har den känts från å till men de senaste dagarna har den varit hemsk

Jag bokade en massage i fredags för å hoppas de skulle bli bättre men söndagen i bilen till Kalmar nöp de till mer eller mindre hela tiden me nerver längst ner mot svanskotan 

Jag va idag i kontakt me sjukvården å de säger att vad de en är så kan en läkare inget göra mer än å erbjuda smärtlindring å övningar från en sjukgymnast så de får bli ett besök dit nästa vecka 

För jag e ju så pass dum att ja väntar tills de finns lediga tider då jag inte jobbar

Svårt å tänka på mig själv utan att bli rädd att sätta andra i skitenpå jobbet om ja ska va ledig eller blir hemma pga smärtan

Men sjuksköterskan sa att rörelser å promenader va bra så i eftermiddag spelade ja lite fotboll me Elias på vägen utan å få besvär å känna av nått 

Sitter me värmekudden nu igen å har lite småkänningar

Ja har gått miste om 2 veckor snart me träning å ja e rädd för att ja kommer va ifrån iaf pumpen ett bra tag till då ja måste stärka kroppen mer i coremusklerna å ländrygg!

Ja e bitter! Missade nya combaten ikväll me

Men har bekanta tagit sig tebax från brutna ryggar å kotor i kläm så ska ja oxå va tebax på friskvårdcenter igen 
Om ja så ska bära en tom skivstång 

Min motivation till ett hälsosammare liv kräver träning i vardagen så just nu e de ont om hälsomässiga måltider 

Ja vill må bra igen!

Bums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0