Livets tid

Ja här sitter ja å har en helt ensam kväll för mig själv 

Läst lite ur my feldts bok 

Många minner ur sin barndom finns med i boken 

Ja kan inte annat än tänka tillbaka på min

Alla gånger vi hälsade på farmor å farfar i Kvillsfors 

All glass ä alla kakor man ätit där! Alla Stunder framför tvn efter middagen som alltid va sådär extra god!

När farfar kom med den där glasstruten man oxå fick trycka ner i magsäcken 
Glömmer aldrig glassen de hade me tuttifruttikulorna i

Farmor å farfar hade en trädgård så fin å hade han levt idag farfar hade han nog varit först med en självgående gräsklippare! Han va så noga med sin gräsmatta 
Getingarna som for in i deras lilla uterum där farmor serverade saft å bullar å allt annat gott hon bakade 

Sen ut å spela krocket som fanns i den lilla lekstugan som alltid va så varmt å instängd lukt i

Plockade lite blommor i hennes land 
Vi skulle såklart ha med oss några fina bil efter hem! Hon odlade alltid Aster 
Så fina! 
De måste ja så nästa år!

Farmor lilla! Va ja saknar dig 


Av nån anledning hade vi en tradition att väga oss på deras våg se hade inne på den lilla trånga limegröna toan!

Då hade jag aldrig en tanke på om siffran som visades va för hög eller om den va ok?

Idag ger vågen mej oftast käftsmällar 

Mina föräldrar gav mej å syrran lite hjälp på traven när de såg att vikten va påväg uppåt när vi gick på mellanstadiet 
De va godis förbud för en rejäl slant inför Virserums marknad å en för jul!

Å de va nog syrrans å min räddning 

Aldrig har någon sagt "tjockis" eller "fetto" till mig
Aldrig någonsin har jag känt mig utanför å ensam

De e jag otroligt tacksam för!

Byxor å kläder va alltid ett helvete
Vi va alltid buttra å sura i affärer 
Å mamma hon kämpade så med humöret å ville hjälpa oss å ge oss tips!

Fy vad ja inte vill att mina barn ska få behöva uppleva sånt!

Nåja 
Boken berör mycke som my skrivit 
Denna bok får mej å tänka tillbaka på MiN barndom!

Den va bra trots allt! Mycke bra å vill inte ändra pä nått 

Mamma å pappa har skapat 3 barn helt perfekt å alla upplevelser har gett oss minnen att falla tillbaka till å skapa nya minnen för oss själva å familjer 

Tack för allt fina ni💕 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0