Oro..

tyvärr e ja en människa som vill ha kontroll... kontroll på framtiden oxå
Därför har denna helgen bestått av mycke oro å klumpar i magen..
Ja har iaf insett att ja måste ta ut 5 dagar i veckan innan ja börjar jobba i januari
Annars går min sgi i botten..
Men har juh inte så många dagar kvar me den högsta nivån utan mest 180 kr´s så när ja börjar jobba så skiter ja fullständigt i å lägga min extra fpdagar..
Minskar juh några timmar i veckan men varför ska ja krångla me en massa extra dagar hos försäkringskassan för å behålla en sgi på dagar som ja knappt har några kvar av? då lär dom juh ändå ta slut fort..
Ne de får bli som min mor sa!

vem orkar ringa både dagis å försäkringskassan varje gång man ska jobba extra?
först om han får plats en extra dag å sen blocka bort en fp-dag för då kommer ja juh kanske upp i samma arbetstid..ne ja orkar inte ens skriva mer om de..

Försäkringskassan e fan inte lätt..

nog om de..

blev juh shopping me vera i fredags å de blev mössor å vantar på min shoppinglista..
Å sen i lördags blev de hockey på kvällen här hemma me emelie å gunnarsson å eddie..
å idag startade vi dagen med en powerwalk runt golfbanan å sen en sväng till korsberga på kaffe å sen vidare ner till virserum till syster först å sen hem till mor å far!

Nu har lillkillen somnat å de blir tvn resten av kvällen!

Tack å hej för mej!


Kommentarer
Postat av: Pila

Du, allt kommer lösa sig..

Du, jag lyssnar när du ventilerar.

Du, gör inte för stor sak av det, alla har klarat det, då kan du.

Du, jag älskar dig....

2011-10-23 @ 21:32:43
Postat av: Cicci

Jag fattar inte. :P



Du går ner i arbetstid, men tänker inte fylla ut med f-penning de dagarna...? Eller menar du att de bara är några timmar mindre, alltså inte dagar mindre?



För om du förlorar din SGI betyder det att du får lägsta beloppet när du vabbar - vilket räknas som timlön! Och att trilla ner från typ 100 kr/timmen till kanakse typ 20 kr/timmen är rätt stor skillnad..

2011-10-24 @ 19:39:14
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0