Leos lekland

Blev en utflykt med Emmelie å Alexander idag till jkpg för bus på Leos lekland

De va vi inte ensamma om kan ja säga
Träffas massa vetlandabor å köerna va långa där inne

Blev tom så mycke för köket att de fick stänga matlagningen i en timma pga överbelastning 

snacka om kaos å pinsamt för de som jobbar där
Klockan va strax över 1 så mitt i lunchtiden

Vi hade redan innan bestämt oss för å äta på Max så oss gjorde de inget

Elias tappade bort mig å blev lite ledsen så han hade fått hjälp av någon trevlig kvinna

"Mamma Sandra önskas gå till kassan 
Elias väntar"

En kille satt där på bänken innanför kassan å väntade så snällt

Han va snabbt ute å lekte igen sen:)

Inte lätt de där för ja vill ju att han ska leka av sig utan att jag ska följa med honom överallt 
Hade ju Tuva med mig oxå å hon gillade inte rutschkanan eller bollhavet så satt mest å tittade på alla människorna :)
Men han kommer säkert inom kort leva rövare där inne som många andra gör

Stötte på en kille där inne jag blev extremt irriterad på
De va kö till studsmattorna å han trängde sig före Elias
När ja sa till honom att han får vänta på sin tur blev han sur å började skrika att de tar för lång tid

Gick sen bort å sa till en liten flicka att hon skulle sticka ifrån sin för de va kö
Hon får hoppa hur länge hon vill så du får vänta tills hon e färdig

Då käftar han emot å skriker att de e jobbigt å vänta å att de faktiskt va hans tur
Sen gick han på ännu en herre jämte mig å frågade när hans barnbarn hade hoppat klart å började vara spydig mot han oxå! 

Hur kan man va så uppkäftigt mot en främling ? Hade de varit Elias hade jag skämts

Att man svarar sin mamma eller pappa så kan ja förstå men inte en främmande vuxen människa

Undra om de föräldrarna lärt honom nått om å visa respekt

Nåja kanske sitter i samma sits en dag som förälder men de hoppas ja verkligen inte





Mat som sagt på Max innan vi gjorde rusta osäkert för lite småshopping

Tack Emmelie för idén så vi kom hemifrån lite

Väl hemma igen började irritationen krypa sig på mig
Hela huset e (va) stökigt å inte någonstans vad de ordning å reda

Så de va bara å börja i ett hörn
Har lite kvar men de får ja ta imon

Mullrade här Ikväll
Men blev inget mer av de
Hade varit mysigt med lite mäktigt åskoväder men men de kanske kommer framöver

Nu ska här sovas
Hoppas på uppehåll imon förmiddag eftersom jag lovat Elias att vi ska ut på cykeltur å fika någonstans




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0