Barnkalas

Dagen startade med fint besök av Rikard å hans tjej å hennes båda döttrar 
De lekte bra ihop alla 4 barnen å Elias va glad över att den ena faktiskt ville skjuta på honom när han va målvakt i hobbyrummet 

När de åkte blev de lite sömn för övriga familjen å jag satte igång å förbereda lite Lunch innan de va dags för å åka till gympasalen här i bäckseda å kalasa för Elias 

Vi bjöd hela avdelningen i år då alla är i samma ålder kände jag att de inte är rätt att bara bjuda några av dom
Skulle inte va så kul å inte få en inbjudan när övriga barn börjar prata om de

4 andra grabbar kom oxå som inte går på samma förskola 
Men tyckte de kom in i gänget iaf 

Så i 2 timmar va de högt tempo 
Hög ljudnivå å massa skratt å bus

Jag e glad över att de va några föräldrar som stannade å hjälpte till
Inte alltid lätt å trösta ett barn samtidigt som ett annat Viiie ha hjälp på toaletten å sen skulle alla deras glassar öppnas å dricka 
Sen hade vi ju lilla Tuva med oss i stimmet 

Så jag e jättetacksam över all hjälp i eftermiddag

Trots lite olyckor å gråt så tycker jag ändå kalaset blev lyckat 

Elias e jätteglad över alla hans paket han fick
18 gäster kom ju så de blev ju en hel del

Nu sover båda barnen gott å jag ska göra desamma

Imon blir de kalas igen 
Då kommer nämligen mormor å morfar (som tyvärr inte kunde komma förra helgen pga sjukdom)

Även syrran dyker upp på midda

Natt natt på er




Kommentarer
Postat av: Cicci

Jättetrevligt kalas! A var lite mammig. Och W lite tjurig i slutet men så kan det gå! Tack för vi fick komma och hoppas Elias är nöjd över Både kalas o paket! 😀

2015-11-22 @ 06:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0