Årets första å sista

SEMLA
Oskars semlor på maxi här i stan e LÄTT de godaste ja ätit..
Men de e inte så gott att ja inte skulle klara mig utan dom.. hur som helst satt den fint efter maten idag

Jobbat idag.. kände mig mysko redan när ja kom ner. har aldrig känt hur dålig vägen e över stenberga.. men idag va de som om den vore extra guppig bara för min mage e lite orolig..

Men efter några timmar så va ja som vanligt å kl 14 åkte ja hemåt för å hämta Elias på dagis
Nu har de där jobbiga lämningarna börjat då han börjar gråta så fort ja sätter ner honom innanför dörren..
Ja tycker de går bra trots allt. för hade han gråtit tidigare av dagistiden hade ja säkert farit mer illa än nu.
Vet juh att han slutar gråta efter en stund

Idag när ja hämtade honom stod han å knackade på deras fönster å sa "ack-ack-ack" å vinkade åt alla som gick ute på gården. när ja väl ropade så sken han upp som en sol:)
Min lilla pojk känns så vuxen när han e bland de andra barnen
Å han har babblat på idag.. ojoj va han pratar..

Många ord nu..

ampa-lampa
pappa
mamma
äst-häst
isa-Lisa
"näää" de har han börjat me de senaste dagarna

Längtar så tills man kan hålla diskutioner med honom:)
lättare när han kan göra sig förståd med ord istället för å peka å gnälla när man inte fattar

Nehe nu ska ja sova..
magen e inte min vän fortfarande har ja märkt idag..

stor som en ballong å bubblar å har sig.. så stepen å pumpen va väldigt väldigt lugna idag..
skönt å ändå varit där..:)
Man får lite mer motivation

kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0