Lätt å va efterklok:/

När ja satte igång planerna för vårat stora uterum fanns planer på å måla de träsofforna vi fick av tidigare husägaren svarta
De dynorna som fanns va ingen hit så de skulle köpas nya

jag å elias har slipat dom men inte målat
(inte lätt å göra de då han gärna vill hjälpa till med allt)

dynorna i soffan va 2 delade "kuddar" men de vi skulle köpa va sånna längre

men nu finns de juh inga i rätt storlek
finns knappt några som e snygga alls å i neutrala färger
å de som vi hittat e allt för smala så de skulle bli massa mellanrum mellan dynorna!

VARFÖR SLÄNGDE JAG DE GAMLA?
jo för lata sandra tänkte att de blir en hel del jobb å behöva sy nytt tyg på alla dom...

vilket säkert daniels mamma hade kunnat hjälpa oss med å ja hade gärna lagt en slant till henne för all hjälp
nu står vi alltså å har 2 träsoffor som vi inte kan använda..
å ja e tacksam att ja iaf inte la ner massa jobb me å måla dom!

Men nu da?
rotting e svindyrt å de som e billigare e juh pyttesmå å inte alls sköna..
hittade ett assnyggt paket med soffa å bord å 2 fåtöljer på jysk..
men ne.. 15 000:- ger inte jag för utemöbler


irriterad över att denna plan med ett mysigt uterum inte kommer bli som planerat så ska ja byta blöja på lilleman..
å han bara jävlas med mig å vägrar ligga still så efter 4 "ligg still"-omgångar blir den 5:e så mycke högre:/

mitt humör sen ja kom hem e inte på topp

alla måsten (enligt mig) stressar mig inombords å hälften kan ja inte ens göra själv..

Allt man vill göra e så himla dyrt me..
men har iaf varit å köpt nya blommor till elias rum å lite till finrummet.

ikväll ska ja iaf på gympa med elias å sen kommer nog en kompis en sväng:)


Kommentarer
Postat av: Syster

Kände samma sak, alla måsten o inre stress kom på bara en halv dag..
Men var sak tar sin tid.
O drömmar går inte alltid i uppfyllelse..
Spara pengar till nästa sommar, så kanske din drömsoffgrupp står där en vacker dag..
Man kan inte alltid ha allting perfekt..
Fokusera på dig själv nu en stund, o ta resten sen..:)

2013-04-24 @ 17:46:33
Postat av: Emmelie

Lilla Sandra, du måste varva ner. Visst, jag har också känt alla dessa känslor du skriver om, att det inte händer på en gång, att allt är så dyrt osv. Och det går sedan ut över sonen och sambon.

Men är det något jag har lärt mig så är det att allt måste få ta sin tid. Jag förstår att du har sett framför dig hur du vill att din uteplats ska se ut, och så kommer det att bli, men inte i år. Det är första sommaren ni bor där och det är i år ni ska se vad som kommer upp i trädgården och se hur det ser ut i sin helhet så att ni till nästa år kan BÖRJA på omvandlingen. Våran baksidan såg förjävlig ut första året. Andra året visste vi precis hur vi ville ha det och det tredje året blev det klart.

Vad jag vill säga med allt detta är att du MÅSTE varva ner!! Du kommer att gå in i väggen annars!! Och det vill vi inte se!!!

Kraaaaam

P.s Kan man inte köpa ett par smala madrasser i rätt längd och klä in? Då får du hela "kuddar" utan springor. =)

2013-04-25 @ 08:45:47
Postat av: Louise

Jag förstår din frustration men var sak tar tid. Allt som är snyggt är dyrt. Jag suktade efter en svart konstrotting grupp när vi byggde ut huset för 3 år sedan. Men funktion gick före så vi köpte ett matgrupp istället. Jag vill fortfarande ha en soffgrupp, en stor utelampa och växter. Men det får bli en annan dag. Tänkte jag skulle vinna lite pengar först;)

2013-04-26 @ 12:19:36
URL: http://eveblo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0