Pensionsval ! GET IT..

Äntligen har ja lyckats förstå mig på de här men valen
iof har ja då ingen aning om vart ja ska förvalta dom så ja tog Länsförsäkringar Liv
inte en aning om de e bra eller inte men för försäkringar har de alltid varit billiga å bra
 
å många i min närhet har dom som försäkringsbolag..
 
men sen till de här med återbetlaningsskydd och familjeskydd?!
 
Nu ikväll har ja iaf läst lite extra om detta så ja fattar vad de faktiskt handlar om
 
återbetalningsskydd: om jag avlider innan eller under pensionsperioden så kommer de pengar ja sparat in tilldelas sambo eller man och vill ja att elias ska få de före daniel måste man ändra detta
annars e de barn som nr 2 i kön
Om du väljer detta har du ingen möjlighet att ta del av arvvister. (pengar från personer som avlidit och inte anmält återbetalningsskydd delas ut till alla andra pensionssparande)
 
Men vem vill riskera att din man eller barn går miste om ALLA pengar bara för att du själv kan gå LITE i vinst på din egna pension?
 
Familjeskydd: Detta e en försärking egentligen
När man går bort kan din förmånstagare få en extra summa pengar i månaden under dennes pension
Du kan välja mellan olika år å olika summor som ska betalas ut
men detta kostar en viss summa per månad som dras direkt från din egna pension
 
som minst 5 år å som mest 20 år
Olika kostander för olika åldrar
minst är 30 år å 5 år med ca 3500 kri månaden (203:-/år
Mest e 60 år å 20 år ca 14500kr i månaden (1651:-/år
 
Detta e en sjävklarhet för min del..
ja sparar lixom redan pengar till min son å en extra summa skadar juh inte när han blir gammal
 
men måste göra en omplacering av förmånstagarna..!
Elias ska gå före Daniel:)
 
Hoppas ja hjälpt er lite me hur ni ska göra nu när ni sjävla får dessa "vuxenpapper" i brevlådan haha
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0