Reumatism

Sen Tuva föddes har ryggen bara blivit värre å värre

Övre delen av ryggen strålar som aldrig förr å idag när ja vilat en stund kom Elias in å la sitt huvud på mina revben å de strålade satan även där! 

Helt öm runt om ifall ni förstår 

Läst lite ang graviditet å reumatism å de sägs juh hjälpa att vara gravid  och de måste ja hålla med om!

Innan ja blev gravid hade ja fruktansvärda nätter där ja tom satt upp å sov ibland 

(Åt inte min vanliga medicin då orudis kan ge rikare för missbildning)

2 nätter sov ja som en stock å andra dagen kom beviset! Ja va gravid!

Efter en förlossning kan en reumatiker få ett rejält skov!

(Period med extrem värk)

Vilket ja verkar ha hamnat i nu!
Vissa reumatiker mår skit på vinterhalvåret å behöver värme 

Jag tror att de ja mest behöver just nu e å stärka upp ryggen igen å även att komma igång med rätt medicin igen!

Idag ringde ja ang en telefontid med läkarn ja hade då ja faktiskt började med en grundlig genomgång av min sjukdom å ville få en reumatolog för att kunna följa upp mina förändringar!  hann med en röntgen innan ja blev gravid så fick pausa de hela

Röntgen av ländryggen visade inga direkta förändringar men har juh enligt blodprov sjukdomen!

Så nu vill ja be henne om en röntgen av bröstryggen å skulderbladen å sen få en tid hos en reumatolog 

Skandal att man aldrig tagit kontakt med en då ja faktiskt haft sjukdomen i över 7 år

Syrran har juh oxå detta å haft ett år längre så har alltid haft henne å fråga ang symtom å sånt! Dock har hon mått myzke sämre å gått/går på bromsmedicin som inte varit någon hit för hennes kropp!
Den första åt upp hennes immunförsvar så hon hade tur där sa hennes reumatolog! En kraftigare sjukdom hade hennes kropp inte klarat 
Så minsta feber hon fick skulle hon snabbt kontakta sjukvård

Hon slutade med dessa sprutor på direkten å hon klarade sig bra utan någon medicin i flera månader innan den kom tebax!

Dessa sprutor hon tar nu verkar vara mycke bättre 

Men så pass långt vill ja helst inte behöva gå!
Därför vill ja komma igång så snart som möjligt med min combat å lite lättare vikter på pump 

Kroppen e försvagad som den är just nu å rörlighet kräver min sjukdom
Men samtidig ta de lugnt då höfterna ännu inte mår så bra efter graviditeten 

Men stod ute med cx-bandet idag å drog lite för ryggens skull. 

Håll nu tummarna för att denna värk inte blir långvarig :(

Hatar när hjärnan å kroppen inte sammarbetar:(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0