Fotograferingsförbud

Att de ska behövas ?

Nu i luciatider kommer de upp som alltid denna diskussion om Fotograferingsförbud 

Jag e en mamma som älskar å fotografera mina bara å deras framsteg å deras händelser i livet 

Jag vill i framtiden kunna visa upp bilder där min son står så söt i en tomtedräkt med sina kompisar
Jag vill peka på honom på ett foto där han precis gjort sitt första mål under en hockeymatch 

(De e vad ja hoppas på att han ska lyckas göra)

Iof vill han just nu bli målvakt men ah,ni fattar nog vad ja menar 

Jag vill inte behöva säga 
-Tyvärr Elias men ja fick inte fota dej när du va liten eller när du spelade match för att andra lägger ut andras barn på sociala medier å de kan vara dumt 

Dessa korten tar ja för Elias skull 
Bilder på endast honom lägger ja ofta ut både på instagram Facebook å här på bloggen
Dels för mina nära ska få se vad som händer i våran vardag å sen e ja juh självklar så förbannat stolt över Mina barn så ja gärna skryter om dom
Varför lägger man annars ut bilder å skriver om deras framsteg eller kommentarer ??

Varför undrar ja nu! Varför kan folk inte sluta lägga upp bilder på hela barnaskaran? Många barn idag å även vuxna lever under skyddad identitet TYVÄRR

Kan ni inte tänka ett steg längre innan ni delar bilder hej vilt på internet ?

På så vis kanske vi i framtiden får komma å titta på barnens luciatåg (vissa förskolor har nekat åskådare å föräldrar så barnen sjunger endast för fröknarna) eller gratta våra barn när de tar studenten eller så förbjuds snart kameror som om de vore vapen 

Sett många som lagt upp hela klasskortet på Facebook för å egentligen bara visa upp sitt barn

Snälla föräldrar där ute

Tänk ett steg länge 

Vi, iaf jag vill kunna dokumentera mina barns uppväxt i bilder så de
Själva kan få se de en dag när de blir stora 

Utan bilderna när ja va liten hade många minnen suddats ut redan nu


Å när ja ändå e inne på spåret undrar jag varför i hela friden folk lägger ut filmer å bilder när deras barn gråter eller far illa på något sett
Vem tror ni vill se sånt? 

Nåja nu har iaf jag fått säga mitt 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0