Ibland undrar man

Vem äger egentligen mig?
Varför kan inte jag göra som ja vill?

Jag såg en psykolog på "lyxfällan" 
Han brukar de ofta ha med i programmet när de gäller relationer eller prata om olika saker med personerna i programmet!

En tjej va shoppingberoende

Han sa till henne att nu slutar du med detta för din egna skull

Svaret han sa va 
-ja!, ja ska försöka

Då satt han å malde i hennes huvud hela tiden

-försöka?! Då vill du inte sluta! Då vill du må så här resten av ditt liv! Du kan juh inte komma hit för å få hjälp av mej när du egentligen bara vill fortsätta shoppa å leva å må skit efteråt iaf!

Han menar på att vill man sluta med något måste man intala sig själv att man verkligen kommer klara de!
Å då gör man de, trots motgångar!

Jag vill sluta äta skräp
Skillnaden för mig e att ja vill ge 100% 
Å gör ja inte blir ja besviken på mig själv 

Den där övergången mellan att äta beasås å klyftpotatis eller bara kvarg å fullkornspasta eller bulgur gör allt så svårt

Självklart e de ok å äta normal mat för mig medans vissa kanske vill leva på sallad å proteinrikt kött
Tyvärr funkar inte de i längden för mig för de blir lätt tråkigt å svårt när man har grabbarna hemma som älslar allt vad snabbmat å kolhydrater heter

Spegelbilden av mig själv kan få mig å störtlipa

Jag e för fasen bara i v 14 å de sägs
Att magen ska börja synas 
Eh jahaaa
Jag ser ut å va i 7:e månaden just nu!

Kläderna börjar redan bli för små å byxor kan ja inte ha några andra än mjukisar 

De spårar ur nu!
Mitt psyke tål inte de här me å bli tjock!

Måste tänka positivt 
Måste fortsätta träna så länge kroppen kan å allt känns bra!
Måste ge fan i socker å skräpmat
Måste se mig själv som att ja duger 
Måste ge mej ut oå promenader
Måste tagga ner 
Måste stanna upp å tänka 

Måste bli mig själv igen!

För ja vill må bra! Jag vill va en glad mamma å en glad sambo 

Å de kan ja inte bli med ett blodsocker som åker bergochdalbana !!

I Will fight !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0