Älskar,älskar inte

Jag e helt galen i de här med växter å trädgård

Men jag hatar å behöva pyssla med de!

Jag har ett stort land där de nu e sått morötter lök å sockerärtor

Snart ska även potatisen ner!
Krusbärsbuske ska de oxå planteras, en som ska hämtas ute hos harry
Innan de säljer hans hus!

Landet utanför uterummet ska oxå få eb massa växter! Men de enda jag har dit är 5 lavendel

Nu har ja insett att de e krävande å pyssla i trädgården å att kroppen (även då den inte e gravid) säger ifrån många gånger!
Därför vill ja gärna fylla de flesta landen med perenner å buskar som klarar sig på egen hand år efter år!

Ångar så att ja inte köpte fler rodedebdronbuskar när de va billiga på netto!

Men men så e de!

Så e de någon som i höst vill bli av med några hostor eller andra perenner e ja villig å komma å gräva:)

Hostor e snygga enkla å bra växter:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0