Osäkerhet

Att väcka Elias smidigast är å lägga Tuva jämte honom:)





Idag va se en kylig morgon! Frost på rutorna å ca -2 grader 

Efter ja lämnat Elias på dagis smet ja ner till virserum å besökte Magda å sin bäbismage 

Hon har bara 3 veckor kvar nu (förhoppningsvis) innan hon å hennes kille ska vara med om något som enligt mig e de mäktigaste en människa kan uppleva:)

Innan ja va tvungen å åka hem igen för å hämta Elias smet ja in t mamma en sväng å sa hej!

I eftermiddag va de åter igen dags för simskolan för Elias!

Han va me i början men sen så hörde ja honom panikgråta inne vid bassängen!
Jonas (läraren) fattade inte vad som hände:/

Men han sa att han inte vill dyka! (Doppa huvudet) 

Men efter en stund när han suttit med mig vid kanten får ja ner honom i vattnet igen om ja själv stod i bassängen å sen sa ja att ja skulle hämta en sak 
Gick kanske 3 minuter sen panik igen!

Han älskar verkligen å bada med Daniel å mej
han hoppar från kanten å han doppar huvudet i alla hoppen å då går de bra!
Tror han e mest osäker när de e andra som säger vad han "ska" göra 

På fotbollskolan va de inte kul heller när
De gjorde lekar 
På gympan vi e på har han svårt för å sätta sig själv i ringen i början å göra lekar som Cicci visar
Men när de e fritt går de hur bra som helst 

Har varit på öppna förskolan med honom hela första året typ
Varit runt bland mina vänner å andra barn å tagit med honom till ställen där
De finns främlingar för att han ska känna sig trygg å van bland främlingar

Men ändå ser ja en osäkerhet i honom så fort jag eller Daniel inte e med!

På dagis säger dom att han e en helt annan kille så fort de samlas  i grupper där han inte känner alla 

Jag tror juh inte ja gör honom en tjänst å inte åker på mer aktiviteter eller inte låter honom vara
Själv på vissa ställen! Men simskolan e en helt annan sak för säger han att han inte vill va med med för han inte vill å vågar dyka så tvingar ja honom inte! Jag  vet juh att han inte har vattenskräck:)

Någon av er läsare som oxå har barn med liknande osäkerhet? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0