Måste varva ner

Jag kan inte hålla på så här 

Jag går hemma å vart ja än går fäster ja blicken på antigen något som borde städas plockas bort lagas ändras 

Varje rum i detta huset kan inte vara i toppskick
Varje dag behöver inte tvättmaskinen tvätta
Disken behövs inte tas omhand direkt efter att jag ätit sista tuggan
Leksakerna kan inte hela tiden flyttas tillbaka till de båda barnens rum så for ja ser dom
De kommer lika fort ut igen

Perfektionist som jag e känner ja mig ofta som en skit dålig mamma

-mamma ska bara fixa ditt eller datt

Vika tvätt? Kan ja kanske göra imon istället
Ta hand om disken? Kan jag göra senare
Vattna blommorna? Går ju göra när barnen sover?

Ibland blir ja rädd för mig själv
Tankarna kommer ibland "hur ska ja få tid till allt detta när ja jobbar oxå? Ska ja inte hinna med barnen då?"

Många brukar kanske göra detta när barnen somnat
Nu har vi barn som tidigast somnar halv 8 å efter det e de gärna lite lugn å ro som gäller eller tom egen sänggång 

Så helt enkelt kommer ju barnens tid med mig bli drabbad ?

Men måste lära mig å skjuta på saker som faktiskt inte e hela världen om den inte görs just precis då

Så idag smet jag å barnen ner till östanå i 3 timmar för sol å bad
Efteråt stack vi direkt ut på en cykeltur å väl hemma igen fixade ja snabbt ett ombyte i tvättmaskinen å startade diskmaskinen! Lekte häst i hobbyrummet med Elias å körde Tuva på bobbycaren å sen Poppade popcorn å kikade på pippi tillsammans!

Så nu har jag känt att jag gett Elias å Tuva rejält med tid med mamma:)

Kanske dags å inse att som 2 barnsmor kan man inte ha ett rent hus å saker sorterat å på sin rätta plats jämt

De e ju bara jag själv som nämner de å stör mig på de :/

Nåja 
De kommer en dag då poletten trillar ner :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni får dela på ansvaret, du och Daniel. Involvera barnen i städningen, barn tucker oftast det är kul och hjälpa till👍🏻

2015-08-10 @ 23:58:00
Postat av: Anonym

instämmer med den första kommentaren

2015-08-12 @ 20:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0