Vaccin

Idag va de dags för Elias vaccinspruta 

Har tidigare pratat om det å han visste att han skulle dit å ta den idag

Tog med honom till pila å lät han se på när Hon tog sin i magen för å visa att även hon tog sprutor

Han frågade mycke om sprutan för några dagar sedan men idag va han helt lungt å nästa lite nyfiken å glad över att få åka

Väl där berättar hans sköterska Eva hur det funkar å varför han får sprutan
Sen kommer hon in å säger att han gärna får sitta i mammas knä om han vill

-nä jag kan sitta här! Å sätter sig på sfolen jämte mig

Sen får han en ballong å den ska han försöka blåsa upp
Han får ta av sig halva tröjan å sen säger hon att de e dags å börja blåsa

Jag väntade mig en osäker pojk men han börjar ta i! Helt röd i ansiktet blir han sen ser ja hur hans ögon blir större å förstår han känner av sticker sen säger Eva 
-blås lite till! 
Sen va de klart 

Inte ett ljud sa han
Ingen oro eller tvekan utan stolt gick han därifrån med sprutan han precis tagit (utan nål förstås) 
Den skulle han använda på oss här hemma:)

Så grymt stolt över honom!!!💜

Eftermiddagen innehöll bla cykeltur till hästarna där Elias fixade extra käk till de 2 som stod i hagen

Fraktade de från höbalen i min cykelkorg




Han e glad i hästar han!

Sen sparkade vi lite fotboll innan vi smet in för lite lek i hobbyrummet 

Ikväll gjorde Elias å jag smarriga våfflor
De blev supergoda å jag åt minst 2 för mycke Haha

Sen slöade vi lite i soffan innan de va dags å sova 

Fått upp de fina stjärnorna svärfar gjort åt oss. 
Så nöjd:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0