Ullared

Dagen 17/1 började kalas
Mor far syster å ja satte oss i bilen kl 9 å de kördes sakta mot Ullared 
Halt som tusan men kom fram utan något hinder 

Mycke folk för å va mitt i månaden å ändå helgen före barnbidrag å löner

Shoppade massa fina kläder till barnen å ett par byxor å ett träbingslinne till mig

Lite smått å gott blev de oxå
Så som inslagningspapper snören å fotoalbum å block

Grytvantar å lite presenter till barnen

Vi åt smarrig mat uppe i resturangen innan de blev ännu en timma bland varorna!
Men väl halv 5 gav ja upp å kände mej nöjd över vagnens innehåll å skulle ja gå längre skulle ja bara plocka i onödiga saker 

Så en halvtimma blev de i kassakön innan ja fick betala!
En summa på 3008:- blev de å ja hade trott minst 1000:- mer så va nöjd
Började packa å de e som vanligt stressigt så började med en stor kasse som ja ställde på golvet medans ja slängde galgarna i vagnen från kläderna
Packade ner resten å slängde sen alla galgar ur vagnen å i med kassarna sen ut 
Phju friskluften va behövlig

Extrem huvudvärk fick ja där inne

Kommer hem å Elias ska få sina duttpennor med doft som ja hittat till honom
Men i vilken kasse låg dom?
Letade å letade å plockade upp allt å gick ut å kikade om ja tappade dom där men ne! Kom sen på mer å mer som saknades å inser att de e en hel kasse! 
Jaha då har mamma eller pila fått med sig den hem!
Ringer men nepp! De har bara sina 

Då inser ja! FAN! Den ja ställde på golvet tog jag aldrig!
En hel jäkla kasse blev kvar vid kassan 

Hopp! Skittjurig å arg på mig själv bryter ja ihop! Jag gråter å jag ser Elias besvikelse när de enda han fått va kläder å vilket barn blir superglad över de?

Daniels kusin med familj va där nere å de skulle sova över tills idag
Hoppet om å kanske kunna skicka med dom den hem iaf fanns juh om nu någon vänlig Själ hade lämnat in den så de inte i all hast fick med den utan å titta vad den innehöll eller rent av stuligt med sig den! 

Gick å la mej med tårar då ja inser att Tuvas fina servis ligger i just den kassen som hon skulle få i 1 årspresent 
Mer å mer saker kommer ja på å inser att kassen lätt va värd 400:-

Men ja skulle ringa idag å hade hoppet uppe

Tills jag ringer å de snällt säger i telefonen "välkommen till gekås ! Våran växel är bemannad vardagar mellan 7-18, välkommen åter "

Mycke dåligt av ett så pass stort företag att inte kunna ha en kundtelefon bemannad under helgerna oxå! 

Men va fan tänkte ja! Då har ja ju ingen ja känner där å kan ta me den hem! Inte vet ja nästa gång någon bekant ska dit!

Förklarar läget för mina bekanta men de va så snälla å frågade åt mig i informationen 
Å där fanns den å hem körde dom den oxå
Annars e dessa från Nybro å inte alls skulle kört över Vetlanda hem!

Det finns snälla människor asså som offrar så mycke för min skull!
Jag blev så himla glad att de löste sig!

Tusen tack 💜

----------------------------------

Idag har vi blivit bjudna på köttsoppa i korsbega! Mums va gött de va!

Sen har ja varit på ett pumppass oxå me syrran! Kroppen rent av skrek efteråt
Skakade i armarna så att de va svårt å äta efteråt men då har man gjort de bra:)

Börjar se skillnad på kroppen nu å de motiverar mig nått enormt! 

Ligger efter med mina squats bara så har ca 300 å göra imon uppdelat i 2! Får väl se till å göra dom :)

Tack för mej 
Hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0