Vilken liten filur

Under sista månaden har de hänt grejer med Tuva
Lärt sig gå och nu igår 1/9 såg ja henne resa sig upp från golvet utan att klättra sig upp på nått 
Hon har börjat lära sig fler rörelser till sånger som de sjunger på öppna förskolan
Bom bom bom bom låter stora trumma 
Tick tack tick tack klockan går
Dripp dropp dripp dropp regnet faller sakta 
Dunk dunk dunk dunk hjärtat slår

Denna låten å Dessa rörelser kan hon nu (inte sjunga de men känner igen den)

Sen har hon börjat smita upp för trappen i gillestugan
Älskar att starta avfuktaren i tvättstugan å dansar gärna till dess dånande ljud 

Visar alltid upp att hon gör bus
Ropar på oss ifall hon är å pillar på glas i finrummet
Eller kommer å gapar framför mig om hon stoppar nått i munnen

Älskar att äta Själv med fingrarna 
Inte direkt någon hit för min del då de både blir ett barn som behöver duschas och kläder behöver tvättas

Börjat gömma saker bakom ryggen 
Plockar mycke med saker
Och tycker om att hjälpa mig med å langa tvätt från tvättkorgen

Att cykla e såå kul
Hade gärna haft hjälpen på dygnet runt tror jag

Elias e hon så himla snäll emot å klappar gärna på honom om han e ledsen
Blir alltid glad när han vaknar på morgonen å de gosar en massa 

Hon älskar att duscha och tvättar gärna nappen å dricker vatten ur en kopp i duschen

Allt som har ett handtag tror hon är en motorcykel
Leker nog hellre med Elias bilar å motorcyklar än mer hennes dockor


Hon e en söt liten donna men ser en vilja av stål som kryper fram mer å mer 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0