Världen rasar

Ibland hamnar man i en ständig oro

Man grubblar mer än nödvändigt på saker man inte kan göra nått åt iaf

Människor runt om i välden lever ständigt i fara och jag har en längre tid varit rädd för att min familj å mina vänner ska bli utsatta 
För farorna kommer allt närmare 

Människor i dag har en helt annan bild av vad som är normalt å inte

Man mördar oskyldiga 
Spränger sig själva i luften å tar flera 100 offer med sig som inte ens har gjort nått fel

Man våldtar rånar misshandlar oskyldiga människor

Makt pengar religon har skapat detta kaos i världen

Man vågar snart inte lämna sina hem för man vet aldrig om man överlever 

Eller nja! Hemmen e inte ens sitt egna skydd längre! Inbrottstjuvar bryr sig inte om någon befinner sig i husen längre iaf 

Läste om inkastade granater i lägenheter å skotthål i glasrutor 

Va är de för liv mina barn ska få ha i framtiden? 
Vad kommer deras bekymmer bli?

Förr va de om veckpengarna va slut eller om man inte hann Leka med en kompis

Ska de ens våga sig ut ensamma ?

Här i staden där jag bor har både vägpirater å rånare slagit till

Rånade en kvinna mitt på ljusa dagen medans hon va ute ned hunden 

2 övriga har blivit hotade vid bensinstationer för de vägrat tanka andras bilar

Trygghet va ett ord som fanns en gång

Men det finns inte längre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0