Stress

Ja nu har ja kommit till gränsen där ja antingen måste läsa mej å lyssna på signalerna eller kommer de gå åt skogen 

För några veckor sedan blev magen i obalans ordentligt i flera dagar
Min syn e förändrad å i snart en vecka har jag haft en extrem spänningshuvudvärk med tryck i öronen

Allt detta e symtom på just att jag stressar för mycke

Jag sätter höga krav på mig själv på jobbet
Jag vill göra allt så bra ja kan (oftast bättre) jag stressar mycke då de e ett tufft tempo å många arbetsuppgifter på kort tid 

Mer kunder kommer de bli nu i sommar och det betyder mer varor och mer tid till att hjälpa dessa! Men längre arbetsdagar finns inte tyvärr

Väl när jobbet slutat e de snabbt hem åhämta  barn på dagis
Kanske ska de lagas mat 

Barnen vill ha hjälp eller uppmärksamhet å sällskap 
Husets alla sysslor ska göras

Jag e perfektionist tyvärr å känner en inre panik när saker och ting inte är ok

När ja går från rum till rum å inser att de ena är stökigare än de andra wller om tvättberget legat allt för länge 

Sen vill jag hinna med min träning då ja e ledig eftersom träningen är den som ger mej dels energi men oxå en starkare och friskare kropp!

Jag måste börja prioritera min lediga tid

Jag har redan nu sagt till mig själv att sålänge inte vi ska ha gäster gör de inte nått om tvätten ligger kvar på bordet eller i tvättkorgarna
Eller om disken står på bänken hela dagen 

Njut av de fina vädret istället när jag väl kan! 

Min kropp säger ifrån så de gäller å lyssna annars kommer detta inte sluta bra!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyssna och hjälps åt. Hur mycket kan ni fördela arbetet mellan dig och Daniel? Ni jobbar ju inte samma tider så ni borde kunna ha arbetet på hemmaplan och med barnen ungefär lika fördelat. Låt barnen få vara delaktiga, ha ett schema så man lätt kan se vad som behövs göras. Man är två i ett förhållande, man är två om barnen. Lycka till och stressa ner, det tjänar ni alla på!

2016-05-05 @ 10:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0