Livet är här å nu

Senaste dagarna har varit tuffa


En nära släkting har varit väldigt sjuk och många tankar har snurrat å mycke oro

De e mycke på jobbet just nu me minimalt med personal vilket gör att jag känner en inre oro över att ställa till de för kollegorna och själv behöva vabba eller bli sjuk

Trots oron har ja klarat av att inte hamna i en svacka med kosten

Inga hetsätningar vilket ja e sjukt glad över 

Min kropp mår bättre och jag känner att fokusen ligger mer på hur dagen ser ut än på hur ja ska äta å vad

Stress och oro är annars nått som triggar min inte röst
De e då den skriker åt mej å släppa på kontrollen å ge kroppen det den vill ha å inte det den behöver 

Man ska hellre njuta av varje dag man har fått uppleva å med dom man älskar 

Njut å va glad över de istället för att grubbla å irritera sig på sin kropp för den har några kilon extra eller för att du inte ätit suuuupernyttigt under dagen

(Det e så jag vill leva å tänka)
Å just nu har ja satt inre rösten på "paus" och hoppas ja slipper trycka på play igen!

Livet ska man njuta av att uppleva, inte gnälla över ett utseende som ingen annan än du själv stör dig på 

Så kom igen hörni

Ta vara på dagarna du får chansen att leva💕


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0