Tjock av proteinshake?

Fick hem icas buffé tidning igår..
januari så handlar de flesta tidningar om just träning å nyttig mat..
Där i stod de oxå att om man äter en bars eller tar en shake efter ett tufft träningspass å sedan äter middag efter riskerar man att öka i vikt för man kan få i sig för mycke kolhydrater

Men om ja går på pump kl 19.00 å tar en proteinshake direkt när ja kommer hem.
Duschar å klär på mig igen å sen ca 30 minuter efter tar å gör mig en god kvällsmat på tex kycklingklubba sallad å keso. Eller rostbiff å potatissallad å sallad.
Ska ja skippa shaken då? ja får juh för mig att ja behöver just extra protein för att kunna öka i muskelmassa..?
Å så jätte jätte mycke protein får ja juh inte i mig av en kvällsmat som ibland oxå består av en macka frukt å gröt

Nån som kan hjälpa mej? ska ja strunta i shaken å bara äta efter å bara ta shake om ja vet att de kan dröjja längre tid till nästa mål?


Kommentarer
Postat av: Vera

Jag tänkte också på det.

Men jag vet inte, jag kan tänka mig att om man tränar något "lättare" mitt på dagen, säg 13, åker hem, tar en shake, 20 min senare äter du spagetti och köttförssås, det kanske är så dom menar?!



För vi säger vi som oftast tränar på kvällen, har hunnit äta lite middag innan. Tränar ganska hårt, kommer hem, tar en liten shake, duschar och kanske 40-60 min senare äter en knäckemacka med ägg och lite keso kan väl inte det vara farligt?!



Men jag vet inte, men det känns väl typ så. Eller ?!

2012-01-19 @ 13:41:50
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com
Postat av: pila

Jag har druckit mina i ett halvår..

o jag går ju inte upp :/

Det där får jag läsa om..

Hrmm..

2012-01-19 @ 13:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0