Känns bra!!

Både fysiskt å psykiskt

När ja mådde som sämst med mitt sockermissbruk satte ja mej ner å skrev en tankebubbla!!

Minns att tårarna rann för mina kinder samtidigt som ord för ord skrevs ner

Jag va rädd för hur det skulle sluta om ja fortsatte!

Vet ja längtade tills cypernresan bara för å komma bort från vardagen å alla frestelser ja hade omkring mig

Jag åt mycke mycke mindre skräp där men lyckades inte gå ner utan ökade i vikt istället

Stora måltider sent om kvällarna å alkohol blir lixom Inge bra!

Nu, ett par dagar efter ff känner jag en lättnad! Ja har kommit ifrån sockret å jag känner inga humörsvängningar
(Förutom då ja e hungrig)
Å ja e pigg på morgonen trots dåligt med sömn!!

De e värre på kvällarna haha

Men om sanningen ska fram e ja rädd för att diciplinen inte finns där om ja väl unnar mig något gött!

Har valt å avstå från allt sånt ett tag till å hoppas på att ja en dag känner mig starkare!

Jag unnar mig hellre någon onyttigare mat isåfall:)

Men en sak ska ni veta!

Säg aldrig till en sockerberoende:

-1 kaka e inte så farligt

De kan förstöra en hel mur som personen lyckats bygga upp!!




Kommentarer
Postat av: Pila

Starkt skrivet, o trots att du idag är långt på väg på rätt spår så spara bubblan, o tänk tillbaka..
Säger som du, socker får allt vänta..:)

Kramar

2013-06-05 @ 22:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0